miércoles, 10 de abril de 2013

Les creences de la mestra

Després d'haver redactat una observació d'aula, ara toca cercar i trobar les creences de la mestra per dur a terme aquelles accions, aquell dia en concret. L'observació d'aula que jo vaig redactar era "tot un dia de pràctica a l'aula": les rutines, activitats, moments de joc, etc.

Durant gairebé tots els matins d’aquell grup es realitzaven les mateixes rutines. La calma de la mestra envoltava i recollia les quatre parets d’aquella aula. La mestra considerava que els infants necessitaven de tranquil·litat, seguretat i estabilitat per créixer. 

Llavors, deixava que l'autonomia dels infants, la autoestima i la creativitat brotés i anés creixent. D’una manera molt senzilla, els infants anaven fent camí i poc a poc anaven coneixent-se individualment i s’anaven reconeixent com a part del grup. Així, la mestra amb les seves actuacions diàries pretenia que els infants evolucionessin com un tot partint de la base de conèixer-se a sí mateixos. L’estar de la mestra desprenia calma i serenor, pretenent que els infants es sentissin cada cop més segurs i autònoms.

Amb aquesta entrada al bloc, he treballat les competències 1.2 per què he reflexionat sobre els elements que comporten una bona pràctica i actuació professional i 2.2 per què he reflexionat sobre les creences de la meva tutora de pràctiques, fent una reflexió de les pràctiques i activitats d'aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario